Curriculum Vitae Bas Roozen

Profiel Bas Roozen


Bas Roozen MA, Ing. (1973) besluit om na het volgen van bedrijfseconomische opleidingen toch verder te gaan zoeken naar de symbiose tussen media, vormgeving en techniek. Hiervoor volgt hij de opleiding aan de academie van Utrecht, faculteit voor kunst, media en technologie. Na een inspirerende stage bij Mediamatic leert Bas de fijne kneepjes van het vak bij Antonio A-Tjak, partner bij BRS-PremselaVonk (EdenDesign). Bas rondt de opleiding in 1998 cum laude af tezamen met het behalen van zijn Masters’ diploma en het winnen van de Antoine de Rivarol faculteitsprijs.
Tijdens de periode op de academie is de passie voor het ondernemen al aanwezig wat resulteert in de oprichting van een VOF en later in de oprichting van een eenmanszaak waar freelance werkzaamheden worden verricht voor gerenommeerde reclame- en mediabureaus.

In 1999 neemt Bas samen met 2 partners Media Nieuwe Stijl bv over en wordt zo statutair mede verantwoordelijk. Als directeur en MT lid is hij verantwoordelijk voor de creatieve output en de strategische koers van het bedrijf. Daarnaast verricht hij account- en projectmanagement werkzaamheden.
In 5 jaar tijd groeit Media Nieuwe Stijl uit tot een bedrijf met 22 man (19 fte) en realiseert in 2004 een omzet van €1,4 mio. Hierdoor plaatst Media Nieuwe Stijl zich tot 4 keer toe in de Deloitte & Touche Fast50 als een van de snelst groeiende bedrijven in de Nederlandse technologie sector (met een groei van meer dan 300% per jaar).

Begin 2005 wordt Media Nieuwe Stijl verkocht aan FacingFacts welke een half jaar daarvoor ExplainerDC heeft overgenomen. Alle activiteiten worden vanaf juni datzelfde jaar onder de naam the people‘s valley gecontinueerd.
In een earn-out constructie verricht Bas vanaf dan creative consultancy & art direction werkzaamheden waarbij hij creativiteit en techniek samenbrengt. Met de begingebruiker op het netvlies resulteert dit in goed renderende strategische (cross mediale) concepten. Van websites/applicaties tot games & van huisstijl tot beurspresentaties.

Hierna start Bas als creative director iTV a.i. bij Lost Boys, Europa’s grootste internet bureau. Als creative director van een klantenteam is Bas de regisseur van projecten & creatief inhoudelijk eindverantwoordelijk. Na deze periode start Bas beingHuman.nl. Bas is in te zetten voor één of meerdere van de volgende disciplines: concepting, creatieve strategie/consultancy, interaction design, art direction, techniek. Dit kan zowel aan bureauzijde als aan de zijde van de opdrachtgever. In begeleidende, aansturende of uitvoerende rol.

Vraag het volledige CV aan, neem contact op via LinkedIN
Download Bas Roozen VCard
< Terug

View Bas Roozen's profile on LinkedIn